گفت وگوی تلفنی اردوغان با ترامپ در خصوص آخرین تحولات منطقه و بحران لیبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روسای جمهور ترکیه و آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله بحران در لیبی به تبادل نظر پراختند.

گفت وگوی تلفنی اردوغان با ترامپ در خصوص آخرین تحولات منطقه و بحران لیبی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رسانه های دشونبه شب به وقت تهران از تناس رئیس جمهور ترکیه با همتای امریکایی خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت وگوی تلفنی انجام داد. در این تماس تلفنی روسای جمهور ترکیه و آمریکا درباره روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه و بحران لیبی به رایزنی پرداختند.

رئیس جمهور ترکیه جمعه گذشته حضور نظامیان ترکیه در لیبی را تایید کرد و گفت، نظامیان این کشور به همراه نظامیان لیبی در آزادسازی طرابلس، ترهونه و چند منطقه دیگر در این کشور آفریقایی مشارکت داشتند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: کاملا اطمینان دارم که وحدت و همبستگی ما باعث خواهد شد تا جهان با شگفتی به ترکیه نگاه کرده و باعث تقویت جایگاه آنکارا داخل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد شد.

حضور نظامیان ترکیه در لیبی در حالی از سوی اردوغان مطرح می شود که چند روز پیش احمد المسماری سخنگوی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی خبر داد که ترکیه یک کشتی حامل تانک به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج ارسال کرده است. ترکیه از زمان موافقت مجلس این کشور با اعزام نیروی نظامی به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، رسماً از این دولت حمایت سیاسی و نظامی می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33621

به "گفت وگوی تلفنی اردوغان با ترامپ در خصوص آخرین تحولات منطقه و بحران لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی اردوغان با ترامپ در خصوص آخرین تحولات منطقه و بحران لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید