دولت جوابگوی مجلس در مورد افزایش روز به روز قیمت کالا های اساسی باشد، نباید دود دعوای وزارت جهاد کشاورزی و صمت به چشم مردم برود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آذری با بیان اینکه ضعف دولت باعث بازی با قیمت کالا ها و رنجش مردم شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باید تعامل و همکاری داشته باشند و اینکه یک وزارتخانه عنوان کند که اوضاع قیمت ها در بازار از اختیارات این وزارتخانه خارج شده است، منطقی نیست و باید راهکار نهایی برای حل مسائل مالی مردم در نظر گرفته گردد.

دولت جوابگوی مجلس در مورد افزایش روز به روز قیمت کالا های اساسی باشد، نباید دود دعوای وزارت جهاد کشاورزی و صمت به چشم مردم برود

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی آذری عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگویی با اشاره به نابسامانی در بازار نهاده های دامی و همچنین افزایش نجومی قیمت مرغ، شیر و محصولات پروتئینی گفت: بازی با قیمت ها که مورد آزاد و اذیت مردم واقع شده است به هیچ وجه قابل قبول نیست و متاسفانه مدام شاهد نوسانات قیمتی در بازار هستیم و هر روز قدرت مردم برای خرید مایحتاج زندگی شان کاهش می یابد و سفره شان کوچک تر می شود و این شرایط مالی حاکم بر کشور مورد قبول نیست و دولت باید کوشش کند تا با تثبیت و کاهش قیمت ها، باعث آرامش روانی و تسهیل شرایط مالی جامعه شود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از بدو شروع به کارش در کوشش بوده تا بهبود شرایط مالی مردم کشور را رقم بزند، تاکید نمود: مجلس با اصل افزایش قیمت کالا های اساسی و مورد احتیاج مردم مخالف است و مدام تثبیت قیمت ها را از دولت مطالبه می نماید و در این شرایط مالی، خواسته ملت از دولت نظارت و کنترل قیمت هاست تا شرایطی ایجاد شود که در تامین مایحتاج زندگی شان، شرمسار خانواده نباشند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید نمود: اینکه چرا قیمت ها تثبیت نمی شود و مدام فرایند افزایشی دارد و روز به روز با بحران جدیدی در قیمت گذاری کالا های اساسی و محصولات پروتئینی روبرو هستیم، یکی از سوالات اصلی مجلس و مردم از دولت است و جای تعجب دارد که چنین فرایندی همچنان ادامه دارد و یک روزه، شاهد افزایش قیمت زیادی مرغ در بازار هستیم و ما این رخداد را به حساب مدیریت ضعیف دولت در کنترل و نظارت دولت ها می زنیم.

آذری خاطر نشان کرد: همانطور که قیمت مرغ یک روزه افزایش چشمگیری پیدا می نماید، چرا دولت اراده ای در کاهش قیمت آن در سریعترین زمان را ندارد؟ اینکه وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی مدام یکدیگر را در هرج و مرج در قیمت کالا های اساسی، نهاده های دامی و محصولات پروتئینی مقصر می دانند، آیا دردی از درد مردم را درمان خواهد نمود؟ چرا با مدیریت صحیح و جامع کنترل و تثبیت قیمت ها از سوی دولت صورت نمی گیرد؟ این اوضاع زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و دولت باید راهکاری برای حل این موضوع اجرایی کند تا مردم بیش از پیش دچار آزار و اذیت نشوند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه مجلس تحقیق و تفحص جدی در موضوع افزایش قیمت کالا های اساسی و محصولات پروتئینی انجام می دهد، گفت: قوه قضائیه با متخلفان در حوزه امنیت غذایی برخورد جدی خواهد داشت و این موضوع در اولویت برنامه های دستگاه قضا قرار گرفته است و یقینا با برخورد قانونی با متخلفان و دلالان حوزه نهاده های دامی و کالا های اساسی، می توان به بهبود شرایط حاکم در تثبیت قیمت ها یاری شایانی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی تا چه حد در مجلس با جدیت دنبال می شود، توضیح داد: استیضاح وزرای دولت یکی از مواردی است که قانون برای مجلس در نظر گرفته است و ما تابع شرایط هستیم و با توجه به اینکه اوضاع قیمت ها در بازار دام و طیور و همچنین محصولات پروتئینی، کشاورزی و کالا های اساسی مورد رضایت عموم مردم نیست، استیضاح می تواند یکی از اقدامات مجلس برای مطالبه گری از وزیر جهاد کشاورزی باشد و در نهایت تصمیمی اتخاذ می شود که به نفع عموم مردم باشد.

آذری در انتها خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باید تعامل و همکاری داشته باشند و اینکه یک وزارتخانه عنوان کند که اوضاع قیمت ها در بازار از اختیارات این وزارتخانه خارج شده است، منطقی نیست و باید راهکار نهایی برای حل مسائل مالی مردم در نظر گرفته شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دلسوزانه در راستای تحقق بخشی کاهش قیمت ها در همه حوزه ها به نفع مردم کوشش می نمایند.

منبع: رادار اقتصاد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45835

به "دولت جوابگوی مجلس در مورد افزایش روز به روز قیمت کالا های اساسی باشد، نباید دود دعوای وزارت جهاد کشاورزی و صمت به چشم مردم برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جوابگوی مجلس در مورد افزایش روز به روز قیمت کالا های اساسی باشد، نباید دود دعوای وزارت جهاد کشاورزی و صمت به چشم مردم برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید