جلالی: ایران می تواند قطب فراوری واکسن اسپوتنیک در خاورمیانه گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفیر ایران در مسکو با تأکید بر لزوم لغو فوری تحریم های آمریکا برای بازگشت تهران به برجام، گفت: واکسن روسی اسپوتنیک-وی فراوری شده در ایران، بعد از واکسیناسیون گسترده داخلی، به کشورهای همسایه نیز صادر خواهد شد.

جلالی: ایران می تواند قطب فراوری واکسن اسپوتنیک در خاورمیانه گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، از تمایل جمهوری اسلامی برای تبدیل شدن به قطب فراوری واکسن روسی اسپوتنیک-وی در منطقه خاورمیانه اطلاع داد.

این دیپلمات بلندپایه ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک فرایند فراوری واکسن اسپوتنیک-وی تحت لیسانس روسیه در ایران شروع می گردد و پس از انجام واکسیناسیون گسترده برای شهفرایندان این کشور، صادرات این داروی روسی به کشورهای همسایه شروع خواهد شد.

کاظم جلالی یادآور شد: زمانی که واکسن اسپوتنیک در کشور ما به خط فراوری برسد، تحت لیسانس فدراسیون روسیه است و مقامات مسکو و تهران بطور مشترک تصمیم خواهند گرفت که واکسن های فراوری شده در ایران به کدام کشورها صادر گردد. ولی این مسئله کاملاً روشن است که پس از اتمام واکسیناسیون مردم ایران، واکسن های فراوری شده برای یاری به سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مصاحبه همچنین تأکید کرد، بعد از آنکه واشنگتن تمامی تحریم های ضدایرانی را به یکباره لغو کرد، مقامات تهران نیز حاضر خواهند شد به توافق هسته ای بازگردند.

جلالی یادآور شد که جمهوری اسلامی هرگز از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج نشده، بلکه با توجه به بی عمل بودن طرف های اروپایی حاضر در برجام و نقض تعهدات طرف آمریکایی، ایران هم سطح اجرای تعهدات خود را کاهش داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56865

به "جلالی: ایران می تواند قطب فراوری واکسن اسپوتنیک در خاورمیانه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی: ایران می تواند قطب فراوری واکسن اسپوتنیک در خاورمیانه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید