بورس برای دومین هفته متوالی سقوط کرد ، کاهش میانگین ارزش معاملات روزانه به 12 هزار میلیارد تومان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، در خاتمه هفته منتهی به 29 مرداد ماه، شاخص کل بورس تهران با افتی 11 درصدی نسبت به هفته گذشته و سقوط دو کاناله به سطح یک میلیون و 757 هزار واحد سقوط کرد. افت 11 درصدی شاخص کل در حالی اتفاق افتاده که شاخص کل هم وزن نیز 6 درصد در این هفته کاهش یافت.

بورس برای دومین هفته متوالی سقوط کرد ، کاهش میانگین ارزش معاملات روزانه به 12 هزار میلیارد تومان

رکورد منفی در ارزش معاملات

در حالی که در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات روزانه 13 هزار و 154 میلیارد تومان بود در این هفته بورس عملکرد بدتری را ثبت کرد و با ثبت ارزش معاملات تنها 5.5 هزار میلیارد تومانی در آخرین روز هفته میانگین ارزش معاملات روزانه این هفته را به 12 هزار و 56 میلیارد تومان کاهش داد. افت 8 درصدی ارزش معاملات در این هفته در حالی به ثبت رسید که از ابتدای تابستان تا به امروز چنین رقمی به ثبت نرسیده بود. همچنین ارزش معاملات 5.5 هزار میلیارد تومانی روز چهارشنبه کمترین میزان معاملات از اردیبهشت ماه امسال بود.

عرضه اولیه ای که لغو شد

در این هفته نیز مطابق با هفته های اخیر قرار بود دو عرضه اولیه در بورس انجام بگیرد. عرضه اولیه روز سه شنبه که در فرابورس انجام شد، شرکت دنا آفرین فدک با نماد گدنا سهام خود را به متقاضیان عرضه کرد که در خاتمه به هر نفر 10 سهم در سقف قیمتی 600 تومانی تخصیص داده شد که معادل تنها 6 هزار تومان بود. در این عرضه حدود 5 میلیون و 350 هزار نفر مشارکت داشتند تا رکورد مشارکت در عرضه اولیه شکسته نگردد. همچنین روز چهارشنبه نیز قرار بود عرضه اولیه غکورش در بورس انجام گردد، که بنا به دلایل نامعلومی این عرضه لغو شد.

توقف و بازگشایی پالایشی ها

در این هفته خبر تغییر فرمول قیمت گذاری نرخ خوراک پالایشی ها باعث شد تا کلیه نمادهای این گروه به حالت تعلیق در بیایند اما شفاف سازی سریع نمادهای شبندر، شتران، شراز و شبریز موجب بازگشایی سریع آنها شد. بازگشایی ای که البته با منفی بودن همراه بود.

بورس دو زمانه

از روز دوشنبه، از تدبیر جدید شرکت بورس رونمایی شد و معاملات نمادهای بورسی در دو جلسه معاملاتی مجزا انجام شد. سه گروه فلزات اساسی، پالایشی ها و شرکت های چندرشته ای در جلسه دوم معاملاتی و از ساعت 12 تا 15 و 15 دقیقه انجام شدند. حرکتی که اگر چه موجب بهبود ثبت سفارشات شد اما دو تکه شدن بازار اثری منفی بر فرایند معاملات داشت به طوری که پس از معاملات مثبت در روز دوشنبه و اوایل روز سه شنبه، از اواسط سه شنبه جو منفی جلسه اول بازار به شدت معاملات نمادهای بعدازظهری را تحت تاثیر قرار داد تا کل بازار در روز چهارشنبه سرخ پوش گردد. به نظر می رسد این آزمون و خطای بورس نیز موفقیت آمیز نبوده چرا که چهارشنبه شب معاون سازمان بورس از بازگشت زمان معاملات بورس به روال سابق اطلاع داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38802

به "بورس برای دومین هفته متوالی سقوط کرد ، کاهش میانگین ارزش معاملات روزانه به 12 هزار میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس برای دومین هفته متوالی سقوط کرد ، کاهش میانگین ارزش معاملات روزانه به 12 هزار میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید