اقدام قضایی کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار کتاب بولتون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، وزارت دادگستری آمریکا در راستای تلاش برای جلوگیری از انتشار کتاب جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی این کشور شکایتی تنظیم کرده و قرار است آن را در دادگاه پیگیری کند.

اقدام قضایی کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار کتاب بولتون

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کاخ سفید مدعی است که این کتاب حاوی اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه است و انتشار آن ضمن مغایرت با تعهدات مشاور سابق امنیت ملی دولت ممکن است امنیت ملی را به خطر بیاندازند.

دادخواست وزارت دادگستری آمریکا در حالی به دستگاه قضایی ارائه شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود بولتون در صورت انتشار کتاب قانون را نقض کرده و ممکن است با دردسرهای قضایی روبرو شود.

در بخشی از این دادخواست آمده است که شورای امنیت ملی آمریکا قسمت هایی از نسخه خطی موجود از کتاب بولتون را حاوی اطلاعات طبقه بندی شده تشخیص داده و تاکید دارد که این کتاب با شرایط موجود نباید به صورت عمومی منتشر شود.

کتاب مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در حالی قرار است 23 ژوئن منتشر شود که دونالد ترامپ پیش تر نسبت به انتشار آن هشدار داده و گفته بود کلیه سخنانی که وی با نزدیکانش داشته ماهیت محرمانه داشته و نباید در قالب نوشتار در اختیار عموم قرار گیرد.

گفته می شود که در این کتاب 600 صفحه ای با عنوان در آن اتاق رخ داد؛ خاطره ای از کاخ سفید به ابعاد تازه ای از برخی موضوعات حساس و جنجال برانگیز نظیر ماجرای اوکراین گِیت که فرایند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد، پرداخته شده است.

سیمون اند شوستر ناشر این کتاب پیش تر اعلام کرده بود که مراحل نهایی چاپ در آن اتاق رخ داد؛ خاطره ای از کاخ سفید به اتمام رسیده و این کتاب برای انتشار آماده شده است.

ناشر کتاب جان بولتون یادآوری کرد که این اثر شرح مختصری از فرایند تصمیم گیری های ناسازگار و پراکنده دونالد ترامپ را ارائه می کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36192

به "اقدام قضایی کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار کتاب بولتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام قضایی کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار کتاب بولتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید