از دادکان شکایت می کنیم، مکاتبه ای دال بر تعلیق ورزش نداشته ایم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: سال جاری باتوجه به پدیده کرونا، مجموعه ورزش قهرمانی دچار شرایط جدیدی شد. تمام فدراسیون ها، هیات ها و رشته های ورزشی ایام سختی را داشتند. همه دغدغه المپیک را داشتیم که خوشبختانه با تدبیر کمیته بین المللی المپیک، این رویداد یک سال به تاخیر افتاد ولی دوره سه ماهه که یک توقف در مجموعه تمرینات و اردوها صورت گرفت، افتی را در پی داشت که باعث نگرانی مربیان و فدراسیون ها شد.

از دادکان شکایت می کنیم، مکاتبه ای دال بر تعلیق ورزش نداشته ایم

وی اضافه کرد: در ستاد کرونا در ورزش تصمیماتی گرفته شد. کمیته المپیک و وزارت ورزش هم هماهنگی هایی داشتند و به تدریج شرایط به سمت فرایند عادی پیش می رود. بعضی از رشته ها برای آغاز تمرینات مجوز گرفتند. بعضی ها هم در روزهای آینده مجوز می گیرند. اما چند رشته برای ما و وزارت اهمیت فوق العاده ای دارد چون در حوزه ورزش قهرمانی اگر پیروز شوند، مثل شنا، شمشیربازی و تیراندازی می توانیم آینده خوبی داشته باشیم. دیداری را با فدراسیون ها در برنامه داریم و امروز هم به فدراسیون شنا آمدیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اظهار رضایت از عملکرد فدراسیون شنا گفت: مجموعه تیمی که در تیم ملی شنا کار می نماید، بسیار پیروز هستند. نکته دیگر گستردگی این رشته در سراسر کشور است. این گستردگی این پیغام را دارد که با سرمایه گذاری بیشتر می توانیم نتایج بهتری بگیریم. ظرفیت ملی شنا بسیار گسترده است بخصوص نیروهای جوانی که در شهرهای مختلف هستند و انگیزه زیادی برای درخشش دارند. باید در حوزه تجهیزات به اینها یاری کنیم از جمله داشتن استخرهای استاندارد که در ایران محدود است. خوشبختانه پنج استخر استاندارد در ایران در حال ساخت است.

وی ادامه داد: آخرین نکته این است که فدراسیون هزینه های ثابتی دارد. شرایط بودجه کشور خاص است و انتظار حمایت دارند. تعهد کردیم در اولین فرصت کاری کنیم تا مسائل اقتصادی آنها کمتر گردد. از همه قهرمانان، مربیان و ورزشکاران در سراسر کشور در رشته شنا تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله در روزهای آینده تمرینات را آغاز می کنید.

صالحی امیری با اشاره به اعتراض ایران نسبت به توزیع سهمیه های المپیک شنا، ادامه داد: رسماً به کمیته بین المللی المپیک برای کسب سهمیه اعتراض کردیم و منتظر اعلام نتایج هستیم. این موضوع هنوز در بلاتکلیفی است.

وی در بخشی از صحبت هایش در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره اظهارات محمد دادکان و تاکیدش بر تهدید ورزش ایران به تعلیق از سوی کمیته بین المللی المپیک، گفت: دادکان از پیشکسوتان ورزش قهرمانی هستند. او انسان محترم و با شخصیتی است و بخاطر پیشکسوتی برایش احترام قائلم. از همه از جمله دادکان انتظار می رود برای بیان هر صحبتی اطلاع داشته باشند و برای بیان آن فکر نمایند. برداشت ما به صورت قطعی این است که ایشان اطلاعی از مسائل حوزه کمیته ملی المپیک و نهادهای بین المللی ندارند. حداقل تا امروز حتی یک دقیقه با بنده و همکارانم جلسه ای نداشته اند تا او را آگاه کنیم. از همین جا از دادکان دعوت می کنم به کمیته بیاید. آنچه اعلام نموده بود از روی ناآگاهی بود.

صالحی امیری ادامه داد: هیچ مکاتبه ای دال بر تعلیق و یا اینکه ما تعهدی به کمیته بین المللی المپیک بدهیم وجود ندارد. ایشان به بیان یک رسانه ای و ضد انقلاب فراری استناد کرد که فاقد اعتبار است. ما که وظیفه نداریم درباره همه چیز اظهار نظر کنیم. درباره جودو به صورت رسمی تکذیب کردیم. انتظار است دادکان به تکذیب کمیته المپیک استناد می کرد نه یک ضد انقلاب فراری.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید نمود: دادکان هنوز مستندی ارائه ننموده است و حرفش، حرف یک رسانه خارجی بوده است. سیاست رسمی کمیته ملی المپیک در دوره مدیریت جدید عدم ورود به حاشیه است. انتظار می رود دادکان درباره حوزه تخصصی خودش ورود کند. ایشان مدعی شد کمیته المپیک و وزارت ورزش مکاتباتی داشته و تعهداتی داشته اند. این ادعا دروغ است. ما مکاتبه ای نداشتیم و با ما هم مکاتبه ای نشده است.

صالحی امیری اظهار کرد: اصرار ایشان بر بیان نکته غیر واقعی جای سئوال است و ما ناچار به تکذیب شدیم چون ادعا خلاف واقع بود. وقتی می گویید سند، یعنی مرجع رسمی و کمیته بین المللی المپیک یا شورای المپیک آسیا. اگر مرجع رسمی سندی را تایید نکند فاقد اعتبار است. تاکید می کنم آنچه دادکان می گوید را تکذیب می کنم. اما از رسانه ها خواهش می کنم حرمت شخص دادکان را حفظ نمایند. از ایشان هم تقاضا می کنم در حوزه تخصصی خودش صحبت کند و یا حداقل به همکارانم از جمله آقایان سعیدی، سجادی و خانم طاهریان مراجعه کند و از نزدیک در جریان قرار بگیرد.

وی درباره احتمال شکایت از دادکان به خاطر ادعایش، اضافه کرد: ناچاریم گاهی برای پیشگیری از اتفاقات بعدی به مراجع قضایی مراجعه کنیم. یا فرد باید از مواضع خود عدول و عذرخواهی کند و یا ما شکایت کنیم. راستا دیگری وجود ندارد. یا اتهام زننده باید عذرخواهی کند یا نهاد رسمی باید در مراجع قضایی دنبال کند. ما هم در مراجع قضایی این را دنبال می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: امروز با فدراسیون پزشکی و ورزشی هم جلسه داریم. تا جایی که می دانیم بعضی از رشته ها مثل شنا مجوز محدود با رعایت پروتکل داده شده است. در مورد بقیه رشته ها در جلسه مشترک با فدراسیون پزشکی آنالیز می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33587

به "از دادکان شکایت می کنیم، مکاتبه ای دال بر تعلیق ورزش نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دادکان شکایت می کنیم، مکاتبه ای دال بر تعلیق ورزش نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید