احتمال افشای رسوایی های بیشتر در قضیه اوکراین گیت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دو منبع مطلع اعلام نموده اند که یک مقام اطلاعاتی دیگر آمریکا که مدعی است اطلاعات بیشتری در مورد اوکراین گیت دارد، احتمالا جزئیات بیشتری درباره تعاملات ترامپ با اوکراین فاش خواهد نمود.

احتمال افشای رسوایی های بیشتر در قضیه اوکراین گیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از جنجال هایی که در پی افشاگری یکی از مأموران سابق سیا از قضیه اوکراین گیت در آمریکا به راه افتاد، دو مقام مطلع گفته اند که یک مقام اطلاعاتی دیگر که از تعاملات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور اوکراین احساس خطر نموده است، در حال آنالیز این موضوع است که آیا اطلاعات بیشتری را درباره تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین فاش کند یا خیر.

طبق این گزارش، این مقام اطلاعاتی آمریکا در صورتیکه بخواهد افشاگری های بیشتری درباره رسوایی اوکراین گیت مطرح کند به منظور تضمین مصونیت حقوقی خود، باید در بازرسی کل آمریکا طرح شکایت کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این خصوص گزارش کرد، منابع اطلاعاتی گفته اند ظاهراً این مقام اطلاعاتی آمریکایی در مقایسه با افشاگر اول، اطلاعات بیشتری را درباره تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی دارد.

مقام دوم اطلاعاتی در بین افرادی است که تحت بازپرسی بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته تا اتهامات افشاگر اول علیه ترامپ را مورد تأیید قرار دهد.

طبق این گزارش، مایکل اتکینسون بازرس کل، روز آدینه هفته گذشته، به نمایندگان کنگره درباره چگونگی اثبات اظهارات افشاگر قضیه اوکراین گیت شرح داده است اما هنوز معین نیست که آیا وی نمایندگان کنگره را در جریان قصد افشاگر دوم برای طرح شکایت علیه ترامپ قرار داده یا خیر.

افشاگر اول، یکی از مأموران سیا بوده است که ظاهرا برای نظارت بر عملکرد اعضای ارشد دولت در کاخ سفید گماشته شده بود و افشاگری وی روشن نموده است که ترامپ با هدف بی اعتبار کردن جو بایدن رقیب بالقوه اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، از اختیارات رئیس جمهور و روابط خارجی آمریکا سوء استفاده نموده است.

آنطور که متن مکالمه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نشان می دهد، رئیس جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ بریسما را که هانتر بایدن پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد. هرچند ترامپ این موضوع را رد می نماید، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی یف، یاری های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق نموده و تنها زمانی با پرداخت این یاری ها موافقت نموده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می برد. (جزئیات بیشتر)

طبق گزارش نیویورک تایمز، شکایت افشاگر دوم از قضیه اوکراین گیت، ظاهراً از سوی فردی صورت می گیرد که به وقایع اتفاق افتاده نزدیک تر است و احتمالاً اعتبار بیشتری به اطلاعاتی که افشاگر اول درباره قضیه اوکراین گیت مطرح نموده است، ارائه می دهد و عزم نمایندگان کنگره برای شروع فرایند استیضاح ترامپ را بیشتر از پیش می نماید.

افشاگر اول گفته بود که مطالب مطرح شده وی بر پایه اطلاعاتی بوده که از چندین مقام آمریکایی به دست آمده است که پس از آن شواهد دیگری روشن شد که اظهارات مأمور سابق سیا را تأیید کرد و یکی از آن شواهد همان نسخه اصلاح شده کاخ سفید از محتوای تماس تلفنی ماه ژوئیه ترامپ و زلنسکی بود که در آن نیز نشان می دهد که ترامپ به اوکراین اعمال فشار آورده است.

گزارش ها حاکی از آن است که ترامپ گمان می کرد که با اقدام کاخ سفید در انتشار محتوای مکالمه وی با زلنسکی می تواند از کوشش کنگره برای شروع فرایند استیضاحش جلوگیری کند اما انتشار این نسخه تنها، انگیزه دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا را برای اغاز استیضاح ترامپ تقویت کرد.

گرچه مقامات اطلاعاتی مجبورند برای دریافت مصونیت حقوقی، در بازرسی کل آمریکا طرح شکایت نمایند اما از آنجایی که این مقام دوم اطلاعاتی با اتکینسون دیدار داشته است، هنوز معین نیست که آیا مجبور است برای افشاگری خود، مجدداً طرح شکایت کند یا خیر زیرا طبق قانون فدرال، شاهدانی که با بازرسان کل ملاقات داشته باشند خود به خود از مصونیت حقوقی بهره مند خواهند شد.

م

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14936

به "احتمال افشای رسوایی های بیشتر در قضیه اوکراین گیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افشای رسوایی های بیشتر در قضیه اوکراین گیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید