آموزش خواندن و نوشتن و آسان سازی مفاهیم ریاضی با باغ الفبا و باغ اعداد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، باغ اعداد عنوان کتابی است آموزشی درباره آسان سازی انتقال مفاهیم ریاضی اول دبستان که از 25 بخش (25 تم) در 108 صفحه تشکیل شده است. هر بخش از این کتاب، شامل چهار صفحه تمرین است.

آموزش خواندن و نوشتن و آسان سازی مفاهیم ریاضی با باغ الفبا و باغ اعداد

موضوعاتی مانند شمارش، الگوهای عددی و هندسی، حل مسئله، میزان گیری، محاسبات، زمان و آمار در ریاضی پایه اول دبستان در نظر گرفته شده است و به همین منظور باغ اعداد به عنوان یک کتاب یاری آموزشی برای یادگیری بهتر و عمیق تر مفاهیم و اصول درسی طراحی شده است.

اگر کودک به میزان کافی در درس ریاضی به چالش کشیده نگردد و تمرینات جالب و خلاق نباشند، ممکن است دچار اختلال یادگیری گردد.

این کتاب برای پرورش نظم فکری و درست اندیشیدن، ایجاد توانایی برای انجام محاسبات عددی و ذهنی و پرورش حل مسئله و استدلال است.

باغ الفبا هم عنوان کتابی است آموزشی درباره خواندن و نوشتن بهینه بچه ها کلاس اولی که در سه بخش تهیه و تدوین شده است. دانش آموز در بخش اول، نگاره ها؛ به صوت آموزی (تشخیص صدای اول و آخر کلمات) و تصویرخوانی و جمله سازی شفاهی می پردازد.

در بخش دوم، آموزش نشانه های (1)؛ 30 نشانه خطی فارسی آموزش داده می گردد که دانش آموز با نشانه تازه و کلمات آن آشنا می گردد و با توجه به نشانه تازه متنی را با آهنگ و لحنی مناسب و روان می خواند و در سرانجام هر درس به ارزشیابی املا (مهارت نوشتن) می پردازد.

در بخش سوم، آموزش نشانه های (2)؛ 10 نشانه به جای مانده که عمدتا حروف عربی هستند و دارای شکل های مختلف و یک صوت واحد است، آموزش داده می گردد.

حروف و نشانه های عربی، حروفی هستند که درجه دشواری بیشتری نسبت به بقیه نشانه ها دارند.

نشانه های این بخش عبارت اند از: ّـ ، ص، ذ، ع، ث، ح، ض، ط، غ، ظ .

یادآوری می گردد که آموختن الفبا به گونه ای است که باید دانش آموز بتواند در سرانجام سال اول دبستان آنچه را که می گوید و می شنود، بنویسد و آنچه را که خواندنی است، بخواند.

این کتاب با هدف تقویت مهارت های چهارگانه زبان آموزی، تمرین های متنوع و خلاق فارسی، نقاشی و داستان های آموزنده، روان خوانی و تقویت مهارت خواندن و املا و تقویت مهارت نوشتن به نگارش درآمده است.

انتشارات باستیان کتاب های باغ اعداد و باغ الفبا نوشته ناهید حاجی محمدی را با شمارگان هر جلد هزار نسخه و به بهای 185 هزار و 116 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90290

به "آموزش خواندن و نوشتن و آسان سازی مفاهیم ریاضی با باغ الفبا و باغ اعداد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش خواندن و نوشتن و آسان سازی مفاهیم ریاضی با باغ الفبا و باغ اعداد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش خواندن و نوشتن و آسان سازی مفاهیم ریاضی با باغ الفبا و باغ اعداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید